- 25%

Bila Tarzan Masuk Kelas (PREORDER)

RM18.75 RM25.00

Tajuk: Bila Tarzan Masuk Kelas

ISBN: 978-967-2062-59-2

Penulis: Dr. Liza Adnan

Avaiable : 99 Sold : 1

99 in stock

Quantity
Want a discount? Become a member by purchasing Ejen Dropship!
SKU: 9789672062592 Category:

Share:

Walaupun masa kecil aku kawan dengan monyet, dah besar aku berjaya juga jadi orang!

“Aku dulu orang susah. Susah sangat. Tinggal pun dalam hutan tak ada elektrik, tak ada air paip. Kawan-kawan tak ada sangat, jadi aku berkawan dengan binatang. Ada lembu, ada kera. Main pun sendiri-sendiri je. Kadang-kadang main dengan Ayah Chik. Tu pun selalu gaduh. Jadi aku main dengan lembu dan kera je. Panjat pokok. Berlari sana sini dalam kebun getah Tokki.

Kami tak ada kereta. Nak ke mana-mana, jalan kaki, naik basikal tua Tokki atau naik perahu. Tapi paling penting, walaupun keadaan hidup aku macam tu, aku tak lupa untuk ke sekolah!

Aduhai… apabila dipandang kesukaran itu setelah ia berlalu, semuanya dirasakan seronok. Adventurous! Challenging!

Weight0.20 kg

Senarai Kandungan

  • Pendahuluan
  • Kampung Alor Sejok
  • Rumah Kecil di Alor Sejok
  • Ayah Lari Dari Rumah
  • Tung Ain! Nak Andi Alor Unut
  • Hari-hari Awal!
  • Anak Penoreh Getah
  • Akukah Tarzan?!
  • Senapang Patah dan Setangkai Petai
  • Pesta pada tengah Malam
  • Kenapa Engkau Punya Lain?
  • Lembu dan Air Garam
  • Ke Bandar Raya Paka
  • Kain batik Getah?
Customer reviews
  • 0
    0 ratings
  • 5 Stars
    0%
    4 Stars
    0%
    3 Stars
    0%
    2 Stars
    0%
    1 Star
    0%
Reviews

There are no reviews yet.

Write a customer review

Be the first to review “Bila Tarzan Masuk Kelas (PREORDER)”

X